נושא : פדגוגיה
רמת גיל : א'-ו'
ישוב : רהט
שם המוסד החינוכי : אלפרדוס
שם מנהל/ת : מחמוד אבו עאבד
מספר תלמידים : 500
מספר מורים/ות : 43
מגזר : ערבי
תאריך עדכון : 17/04/2017
סוג חינוך : רגיל
מחוז : מחוז דרום
תכנית מלווה : מפרש

המיזם פועל בביה"ס שנתיים.

שנת תחילת המיזם – 2016

מדוע יצאנו לדרך?

חוסר מוטיבציה ורצון -על אף העשייה שלנו במסגרת תוכניות לימודים, במסגרת הסביבה הלימודית ובתוכניות הפדגוגיות- ההישגים הלימודיים אינם משביעי רצון.

לאחר בדיקה שעשינו התברר שהתלמידים חסרי מוטיבציה ורצון, אין תחרות חיובית בין התלמידים, ואין השקעה של זמן ושל מאמץ בלימודים.

שיטות ההוראה- שיטות  ההוראה והלמידה בבית הספר אינן מעוררות מוטיבציה איכותית וגבוהה בקרב התלמידים במידה משביעת רצון, אינן עונות על צורכיהם במידה מספקת, והן אינן ממוקדות הישגים .

אלה  הם הגורמים הישירים לאי נחת שלנו בביה"ס. ההישגים הלימודים, אע"פ  שהם טובים יחסית לממוצע הארצי, אינם בהלימה למה שאנחנו משקיעים בביה"ס, לכן אנו רוצים להגיע להישגים בני תחרות למגזרים אחרים, ולא רק למגזר הבדואי.

החלום/ תמונת העתיד

– בוגר בית הספר יהיה בוגר בעל ערכים, בעל מוטיבציה גבוהה ללמידה , אוטונומי , יוזם , חוקר ויצירתי .

מטרת המיזם

טיפוח בוגר בעל מוטיבציה גבוהה ללמידה ,אוטונומי, יוזם, חוקר ויצירתי.

קהל היעד

כלל תלמידי בית הספר

אבנים גדולות

 

כיום אנו מקדמים ארבע יוזמות חינוכיות מרכזיות :

תרופות סבתא , צמחי נוי , מורשת , וחוג רובוטיקה.

ביה "ס "אלפרדוס" הוקם בשנת הלימודים  2008/ 2009 . זהו בית ספר שכונתי המשרת את ילדי  שכונה  29 בעיר רהט.  מספר התלמידים  הוא 500 . מספר המורים הינו 43 , רובם מורים מקומיים ,חלק קטן מהם צפוניים. אוכלוסיית התלמידים הטרוגנית, במצב סוציו-אקונומי בינוני ומטה.  מספר הכיתות 18 – כיתות תקניות , כיתה אחת הסתגלותית ובנוסף כיתת  חרשים.

מהיום הראשון  חרתנו על דגלו של בית הספר אקלים חינוכי מיטבי , כאשר בראש מעיינינו הייתה הטמעת הערכים החברתיים בקרב התלמידים. כמו כן מקדם בית הספר הרבה פרויקטים ויוזמות חינוכיות , המאפשרים למידה בהנאה ובהנעה תוך כדי הטמעת הערכים החברתיים בקרב התלמידים.

הרחבת מעגלי השותפים  ליזמות

הדרכה וליווי של מומחים למורים ולתלמידים – בתהליך הטמעת הלמידה המבוססת פרויקטים

פיתוח מיזמים של תלמידים וטיפוח המיזמים

פרקטיקות וסדירויות לשיתוף וללמידת עמיתים  בידע, במיומנויות ובכלים בתהליך פיתוח יוזמה

טיפוח צוות מוביל לקידום היוזמה , לבקרה ולהערכה

תכנון ופיתוח של מפגשי למידה בנושא היוזמה

השתלמויות וסדנאות בנושא

הקדשת שעות מערכת לנושא

ביקורים בבתי ספר המפתחים את היוזמה בארץ ובחו"ל (הייטק היי)

השקעה של מאמץ ,של זמן ושל משאבים לפיתוח יוזמות תלמידים ויוזמות מורים

סדירויות לצוות לפיתוח יוזמות

במסגרת התהליך של הטמעת המיזם  מתכנס כל חודש צוות "מפרש" לשם התייעצות ,לשם בקרה ולשם הערכה .