נושא : חוויתי רגשי
רמת גיל : א'-ו'
שם המוסד החינוכי : נעורים
שם מנהל/ת : מירי בן שושן
מספר תלמידים : 486
מספר מורים/ות : 43
מגזר : יהודי
תאריך עדכון : 04/08/2019
סוג חינוך : רגיל
מחוז : מחוז חיפה
פיקוח : ממלכתי
תכנית מלווה : משרד החינוך

המיזם פועל בבי"ס: 6 שנים

שנת פיתוח המיזם

 2011

מדוע יצאנו לדרך?

לאחר מספר מעגלי שיח עם הצוות ועם התלמידים זיהינו כי יש צורך להעלות את תחושת השייכות, תחושת המסוגלות העצמית ולעודד מוטיבציה והנעה אישית הן ללמידה והן בתחום החברתי. יש צורך לזהות את הטוב בכל אחד ועל ידי כך להעצים ולהצמיח את התלמידים והצוות. זיהינו כי יש מורים בעלי חלומות לא ממומשים ותלמידים שלא מאמינים בעצמם וביכולתם.

החלום/ תמונת העתיד

בית ספר שם לו למטרה להעצים את כל באי בית הספר, תוך יצירת תהליך שינוי אישי וחברתי ,שבו התלמיד והצוות יאמינו בעצמם, בכישורים והיכולות שלהם ועל ידי כך יממשו את פוטנציאל והיכולת האישית, יגשימו חלומות ויהיו פורצי דרך. תהליך זה הוא בעל ערך אישי וחברתי כאחד.

"בית לחינוך אישי"- "בית"יצירת בית חם מכיל ותומך, המטפח בקרב כל באיו תחושת שייכות ומחויבות לעקרונות המובילים אותו.

בית המאפשר קרקע בטוחה ויציבה להתפתחות, העצמה וצמיחה.

בית הנותן הזדמנות שווה לכל באיו למיצוי היכולת האישית והמקצועית שלו, תוך מענה לשונות  ולצרכים הייחודיים של כל אחד.

בית המאפשר מערכת ערכים התורמת לעיצוב דמותו של הבוגר ומקנה כלים לעיצוב של חברת מופת.

"חינוך אישי" חינוך אישי- בנעורים מזהים את הטוב והנפלא שבכל אחד.

חינוך אישי – לכל תלמיד ניתנת במה.

חינוך אישי –יחס אישי לכל תלמיד

חינוך אישי- פיתוח מצוינות אישית של הלומד במגוון תחומי דעת

חינוך אישי – אמונה ביכולותיו וכישוריו של התלמיד

חינוך אישי – לומדים המאמינים בעצמם, בכישוריהם וביכולותיהם

חינוך אישי – העשרת עולמו של הלומד בדרכים מגוונות חווייתיות ורלוונטיות

חינוך אישי –העצמה 

אנו מאמינים ששילוב של:

בית חם, מכיל ותומך,

יחד עם חינוך אישי

מוביל לשותפות בחינוך, ולהצלחה והעצמה  של כלל השותפים

מטרות המיזם ויעדיו

יצירת בית לחינוך אישי המעודד ומאפשר העצמה אישית וחברתית, שיח פתוח ופיתוח מסוגלות אישית לצמיחה ולחוויית של הצלחה.

קהל היעד

 כלל תלמידי בית הספר וצוות המורים והעובדים.

האבנים הגדולות של המיזם

יצירת תוכניות העצמה רבות ומגוונות אשר נבנו על ידי צוות המורים:

מעגלי שיח, שיעורי העצמה, מקום בלב, כוכב השבוע, אמן משלנו, "קוראים ביחד, רדיו "נעורים", המהנדס הצעיר, כיתה אלופה, ילדים מלמדים ילדים, כתבים צעירים, 

במה לכל תלמיד: בימת שיח, ילדים מלמדים ילדים, מופע כישרונות, המקצוען.

צלצול מותאם לתפיסה ולמיזם

מה השגנו ? (תוצאות צפויות/לא צפויות)

תוצאות צפויות:

-מגוון רחב של שיעורי העצמה שמועברים על ידי תחומי עניין של הצוות ועל ידי בחירה של התלמידים, למידה רב גילית להעמקת הקשר והשיח.

-תכנית "מקום בלב " הינה תכנית העצמה חברתית-ערכית המיועדת לכלל תלמידי בית הספר.  תלמידי הכיתה חולקו קבוצות, כאשר על כל קבוצה אחראי איש צוות מביה"ס, הנקרא חונך אישי, המלווה אותה במעקב ובמפגשים קבועים.

בתכנית יש: הגדרת יעדים אישיים וקבוצתיים. הרחבת הנגישות והזמינות של אנשי הצוות כלפי התלמידים. הרחבת מספר הדמויות המשמעותיות אליהן התלמיד יכול לפנות. איתור חוזקות ונקודות לחיזוק והעצמה אצל התלמידים

הקמת חדר העצמה

צלצול מותאם אישית המדבר על העצמה וחינוך אישי.

כל תכניות ההעצמה פועלות באופן מיטבי ויש שביעות רצון גדולה.

דברים שלמדנו בדרך על המיזם

כאשר מאמינים בצוות ובתלמידים השמיים הם הגבול.

להרחיב את מעגל השותפים במיזם.

לשתף את ההורים במיזם.

חשוב לדבר בשפה ארגונית אחת.

חשוב ליצר סדירויות אירגוניות למיזם.

על ביה"ס

"נעורים"- בית לחינוך אישי.

בשכונה יפה בקריית ביאליק, שוכן בית ספר  ממלכתי, יסודי -"נעורים".

ב“נעורים“ לומדים 486  תלמידים, ב19 כיתות אם ,מתוכם 3 כיתות חינוך מיוחד 

ב“נעורים“ ניתנים שירותי חינוך איכותיים לכל באיו.

את בית הספר מובילים 43 אנשי צוות. צוות מסור, איכפתי, ערכי, יוזם, הלומד ומתחדש כל העת. 

ל"נעורים" קשרי קהילה הדוקים ופורום הורים מעורב, פעיל ודינאמי.

התפישה החינוכית של ”נעורים" היא, כי בכל ילד טמונה הצלחה ומצוינות וכי יש לאפשר לכל ילד לממש את הפוטנציאל הטמון בו  וזאת בעזרת יצירת תחושה של מסוגלות עצמית וגילוי העוצמות והחוזקות שבו.

מתוך אמונה זו מתקיימות בביה"ס שלל תכניות העצמה, מגוונות וייחודיות, אשר נבנו ע“י צוות בית הספר, הנותנות מענה בתחום הערכי וההעצמה האישית.  ביה"ס מאמין מאוד ביכולות התלמידים ובכישוריהם ומאפשר פלטפורמות רבות להתפתחות אישית. 

ב“נעורים“ ניתן  -יחס אישי לכל תלמיד תוך מענה דיפרנציאלי לצרכיו הלימודיים, החברתיים והרגשיים.

”נעורים בשבילי הוא מקום שנותן לי להרגיש שאני יכולה וגורם לי להאמין בעצמי“  (א‘ מכיתה ד)

מידע על מוביל המיזם עד חצי עמוד:

מירי בן שושן מנהלת בית ספר "נעורים זו השנה השביעית.

מירי בעלת תואר שני מאוניברסיטת חיפה ותמיד עסקה בחינוך והובילה תהליכים חינוכיים.

מה הניע אותך ליזום?

מתוך אמונה כי כל אחד יכול, ובכל אחד יש טוב ולכן חשוב לזהות את הטוב שבכל אחד ומשם להעצים ולהצמיח את האדם.

הגשמת חלומות שמעודדת תחושת מסוגלות ושייכות.

יצירת חוויות של הצלחה שיבשילו גם למקומות של קושי.

עד כמה הרגשת שאת יכולה ליזום, ויש לך הכלים והמשאבים לכך?

האמנתי בכל ליבי במיזם, גייסתי שותפים ויחד סחפנו את הצוות לתהליך מבורך של מיזם מבורך.

– במקום בו אתה נמצא, מה גילית על עצמך כיזם?

– גיליתי שהשמיים הם הגבול. גיליתי שחשוב להאציל סמכויות ושאי אפשר להוביל מיזם לבד. חשוב לגייס שותפים לדרך וההצלחה בטוחה!

הרחבת מעגלי השותפים  ליזמות (הצעות, שינויים, יוזמות חדשות על ידי אנשים הפועלים בתוך או מחוץ לבי"ס):

מעגל השותפים רחב וכולל את צוות המורים והעובדים, התלמידים, ההורים, הרשות והפיקוח.

יש אמונה בדרך ושיתופי פעולה נפלאים מצד כל השותפים

 פינוי זמן ומשאבים לפיתוח יוזמות:

ישיבות צוות, מרחבי העצמה, שעות במערכת, משאבים כספיים למימוש היוזמיות. מורים יוזמים ומבקשים להוציא לאור יוזמות וחלומות.