נושא : הכנה לחיים
רמת גיל : א'-ו'
ישוב : קלנסוואה
שם המוסד החינוכי : בית ספר יסודי על שם אלזהראא
שם מנהל/ת : מאגדה נאטור
מספר תלמידים : 40
מספר מורים/ות : 512
מגזר : ערבי
תאריך עדכון : 16/07/2019
סוג חינוך : רגיל
מחוז : מחוז מרכז
פיקוח : ממלכתי
תכנית מלווה : מפרש

המיזם פועל בבי"ס מתאריך 1.9.2016

שנת פיתוח המיזם

2015/2016

מדוע יצאנו לדרך?

האתגר שלנו במיזם הזה להביא את האנשים בחברה הערבית למקום של פרואקטיביות , שיתחיל האדם ( התלמיד) תהליך לעשות למען עצמו ולא לחכות לאחרים לעשות למענו. להעלות את המוטיבציה להיות יזמים, להביא ליותר פורצי דרך במגזר הערבי ובמיוחד ביישוב קלנסווה . מראיונות שערכנו עם תלמידים בוגרים והוריהם עולה שהתלמידים וההורים משמיעים הרבה את המשפטים הבאים "אני לא יכול, ברור שאני אכשל, אני לא אצליח אני לא אצטיין". עוד יותר מזה שמספר גדול של  תלמידים שרוצים להיות בכל חוג , הם נרשמים להכל, אבל בסוף- לא מתמידים והם נושרים.

בנוסף לזה, ראינו כל הזמן בעצמנו כבית ספר שנותן הזדמנויות לתלמידים שיהיו מובילים, מנהיגים,  תלמיד עם קבלת אחריות ומסוגלות. במעקב שלנו אחרי הבוגרים שלנו התאכזבנו שלא המשיכו באותה דרך ולא הוכיחו את עצמם כמו שמצופה מהם ,כשהם נמצאים בסביבה שמכילה משתנים אחרים. דבר אשר עורר בנו מחשבות , ומכאן נדלק אור אדום שאומר שימו לב , זה לא עניין  של חוגים או פרויקטים חינוכיים שונים ולא רק עניין של "לתת תפקיד לכל תלמיד" זה מעבר… חשבנו כבית ספר חייב לקחת אחריות על עצמו ולייסד לבנה ראשונה בתשתית חזקה, לבנות אישיות של תלמיד מסוג אחר, תלמיד יזם ופורץ דרך.

המטרה הממוקדת כלפי התלמיד שהוא יכיר את עצמו, לחוש מסוגלות עצמית, לווסת התנהגויות ורגשות ולפעול מתוך מודעות גבוה לתפקודים והיכולות המגוונות שלו. רוצים לחזק אצלו כישורי עבודת הצוות של הלומד תוך אחריות ומחויבות לפעול ולקדם יעדים ותוצאות.

החלום/ תמונת העתיד

אנחנו שואפים שדרך חלום שלנו נצליח  להשפיע על האדם כדי שישפיע על החברה שלו.

אנו טוענים שדרך ההזדמנות להיות יזם בתוך בית הספר אנו מקנים לו ארגז כלים ומעניקים לו צידה לדרך שתחזק אותו מול תקרת הזכוכית שהתרבות המקומית מייצרת וגורמת לו לעצור.

החלום שלנו  "לגדל אדם בעל יכולת להיות מישהו, להיות יזם ופורץ דרך"

להיות מי שהוא במחשבות שלו, ביכולות ובאמונות, ולשבור את תקרת הזכוכית התרבותית שמהווה חסם ומשדרת לו שעד כאן אתה לא יכול להתקדם.  התקרה הזאת תמיד מגבילה ואומרת לו שחציית הגבול היא בגדר חוצפה ואינה סימפטום לאישיות חזקה או בטחון עצמי

מטרות המיזם ויעדיו

* להעלות את המוטבציה אצל התלמידים בבית הספר ולהיות יזמים, ולהביא ליותר פורצי דרך במגזר הערבי ובמיוחד בישוב קלנסווה

* להקנות לתלמידים ארגז כלים וצידה לדרכו ליזמות ופריצת הדרך : מוטיבציה, פרואקטיביות, קבלה, אומץ, היכולת להתמודד עם אי ודאות, אחריות, לקיחת סיכונים.

* הגדרת חלום ומטרה , לדעת מי אני? מה אני? ומה אני רוצה להיות? להיות אדם בעל השפעה על החברה שלי ולגרום לקידומה –אדם שמגשים את החלום.

קהל היעד

תלמידים בכיתות א' עד כיתות ו' והוריהם.

האבנים הגדולות של המיזם

לאור הקריאה הספרותית, הראיונות שערכנו עם אנשים מוצלחים אשר פרצו דרך מהישוב שלנו בקלנסווה , וראיונות עם הורים ותלמידים בוגרים שלנו, אנו מסיקים שעל מנת  לממש חלום זה ,יש שלב קריטי ליצור מהלכים ופלטפורמות לשלוש אבנים גדולות:

זהות ושייכות, חלום ומטרה, סביבה ותרבות

נתוני המיצ"ב מתשע"ה לבית הספר  שלנו ולפי דיווחי תלמידים על מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה, אחוז המסכימים עם ההיגד "אני בטוח שאוכל להצליח בלימודים גם אם המשימות היו קשות 55% לעומת 69% בכלל בתי הספר, כלומר 45% לא בטוחים בעצמם, כמעט חצי מהתלמידים, וזה עבורנו נתון מאוד חשוב. ומראיונות עם תלמידים בוגרים והוריהם עולה שהתלמידים וההורים משמיעים הרבה את המשפטים הבאים "אני לא יכול, ברור שאני אכשל, אני לא אצליח אני לא אצטיין". עוד יותר מזה שמספר גדול של  תלמידים שרוצים להיות בכל חוג , הם נרשמים להכל, אבל בסוף- לא מתמידים והם נושרים. 

 פירוט פעולות בכל אבן :

תכנון היוזמה ממוקד על תיאוריית שינוי ממעלה שניה, שינוי עמוק, רדיקאלי, שמביא לתזוזה מהותית הכוללת רמות שונות של החברה, הן בנוגיע למורים, להורים ולתלמידים וגם לאנשי קהילה ולהשפיע על ארגונים מקומיים שונים . 

תיאורית השינוי שאנו בונים בבית הספר מדברת על הכדאיות. כדאי לי להיות בבית הספר לא מתוך חוק חינוך חובה אלא מתוך רצון ותכנון לעתיד ולא כדאי לי לפספס את פרק הזמן הזה, שש שנים ללא התייחסות לתמונת העתיד שלי.

על מנת להשיג המטרה שלנו ולהתגבר על שלושת האבנים, בנינו תכנית הממקדת בשלושה מישורים

1) מורים: אימן אישי, העברה לתלמידים , גיבוש חלום או יוזמה, תכנון וביצוע ויישום לכל תלמיד בכיתות ג'-ו'.

2) תלמידים: חשיבה לאימון, גיבוש חלום , ארגון זמן ותכנון וביצוע ועמידה בלו"ז.

3)  הורים: בני פרויקט החיים שלי

התכנית מתקיימת בשלושה מוקדים:

בוקר רך –صباحنا ندي  (קהל היעד :כיתות ג-ד)

(בוקר רך הוא פתיחת יום לימודים מסוג אחר, 20 דקות בכל יום שני  בבוקר, כזמן להתארגנות ליום לימודים)

מטרות מיזם בוקר רך:

הקניית  מיומנויות של ארגון זמן ואי דחיינות אצל תלמידים.

איך להשתמש בצורה הטובה ביותר במשאב זמן.

 השלבים המרכזיים ביישום

א- אימון תלמידים בניהול זמן על ידי ניהול מערכת שעות אישית

ב- קביעת שעת בוקר רך שבועית ביום שני בשעה 8:000.

ג- קביעת 18 סדנה אשר המורים מעבירים לפי הבלטת הערך המוסף שלהם כמורים.

מה השגנו ? (תוצאות צפויות/לא צפויות)

פיתוח מיומנויות של תכנון אצל תלמידים

פיתוח כשרון בחירה אצל תלמידים

פיתוח ארגון זמן אישי אצל תלמידים

פיתוח תחביבים אצל תלמידים ותחומי ענין.

כדאיות –כדאי לתלמיד לבוא לבית הספר ולהשתתף בבוקר רך

הכלה לרצון התלמיד

פיתוח יצירתיות אצל התלמידים.

ערך מוסף אצל מורים : כל מורה מוביל סדנא שהוא בוחר  הנושא לפי הרצון והמיומניות האישיות שלו.

היכרות בין התלמידים (רב גילאי)

היכרות עמוקה יותק בין מורה לתלמידים.

עושים דבר חדש בבית הספר – התחלת הטמעת תרבות יזמית בבית הספר.

מניע ליציבות בזמן הגעה בבוקר שני.

אנרגיה חיובית להמשיך יום לימודים ארוך.

אלטרנטיבה לתלמידים שלא יכולים להצטרף לחוגים במתנסים מסיבות כלכליות

מגלים כשרונות אצל התלמידים ומתחילים לראות אותם בהיבטים שונים.

בוקר רך

פתיחת יום לימודים מסוג אחר

מורה תלמיד הורה מערכתי
2015-2016 -העברת רשימה ,כל מורה מציין הערך המוסף שלו ובוחר איזה סדנה רוצה להעביר בבוקר רך לפי הכישרונות והתחביבים שלו -שאלה לתלמידים: איזה סדנאות הייתם רוצים שנעביר לכם בבית הספר.(אסיפה לסדנאות שמעניינות התלמידים) -שימוש במנגוני מפגשי צוות (תכנון והצבת מטרות)
2016-2017 -כל מורה מלמד כיתות ג-ד  מעביר סדנה שהוא בחר התוכן שלה

(18 סדנה)

-הפצת מידע -שימוש במנגוני אסיפת הורים

-מנשר להורים

-הקמת צוות לבוקר רך

-20 דקות משיעור ראשון

-הערכת המיזם על ידי מכללת בית ברל ומשרד החינוך

2018-2019 -קיום דיאלוג חודשי משותף בין מורים להורים – סדנאות של הורים מומחים -קיום דיאלוג חודשי משותף בין הורים להורים -פיתוח תכנית בוקר רך על ידי צוות

-שעה ראשונה פעם בשבוע

בוקר רך

פתיחת יום לימודים מסוג אחר

 

מורה תלמיד הורה מערכתי
2015-2016 -העברת רשימה ,כל מורה מציין הערך המוסף שלו ובוחר איזה סדנה רוצה להעביר בבוקר רך לפי הכישרונות והתחביבים שלו -שאלה לתלמידים: איזה סדנאות הייתם רוצים שנעביר לכם בבית הספר.(אסיפה לסדנאות שמעניינות התלמידים) -שימוש במנגוני מפגשי צוות (תכנון והצבת מטרות)
2016-2017 -כל מורה מלמד כיתות ג-ד  מעביר סדנה שהוא בחר התוכן שלה

(18 סדנה)

-הפצת מידע -שימוש במנגוני אסיפת הורים

-מנשר להורים

-הקמת צוות לבוקר רך

-20 דקות משיעור ראשון

-הערכת המיזם על ידי מכללת בית ברל ומשרד החינוך

2018-2019 -קיום דיאלוג חודשי משותף בין מורים להורים – סדנאות של הורים מומחים -קיום דיאלוג חודשי משותף בין הורים להורים -פיתוח תכנית בוקר רך על ידי צוות

-שעה ראשונה פעם בשבוע

בוקר רך

פתיחת יום לימודים מסוג אחר

 

מורה תלמיד הורה מערכתי
2015-2016 -העברת רשימה ,כל מורה מציין הערך המוסף שלו ובוחר איזה סדנה רוצה להעביר בבוקר רך לפי הכישרונות והתחביבים שלו -שאלה לתלמידים: איזה סדנאות הייתם רוצים שנעביר לכם בבית הספר.(אסיפה לסדנאות שמעניינות התלמידים) -שימוש במנגוני מפגשי צוות (תכנון והצבת מטרות)
2016-2017 -כל מורה מלמד כיתות ג-ד  מעביר סדנה שהוא בחר התוכן שלה

(18 סדנה)

-הפצת מידע -שימוש במנגוני אסיפת הורים

-מנשר להורים

-הקמת צוות לבוקר רך

-20 דקות משיעור ראשון

-הערכת המיזם על ידי מכללת בית ברל ומשרד החינוך

2018-2019 -קיום דיאלוג חודשי משותף בין מורים להורים – סדנאות של הורים מומחים -קיום דיאלוג חודשי משותף בין הורים להורים -פיתוח תכנית בוקר רך על ידי צוות

-שעה ראשונה פעם בשבוע

בוקר רך

פתיחת יום לימודים מסוג אחר

 

מורה תלמיד הורה מערכתי
2015-2016 -העברת רשימה ,כל מורה מציין הערך המוסף שלו ובוחר איזה סדנה רוצה להעביר בבוקר רך לפי הכישרונות והתחביבים שלו -שאלה לתלמידים: איזה סדנאות הייתם רוצים שנעביר לכם בבית הספר.(אסיפה לסדנאות שמעניינות התלמידים) -שימוש במנגוני מפגשי צוות (תכנון והצבת מטרות)
2016-2017 -כל מורה מלמד כיתות ג-ד  מעביר סדנה שהוא בחר התוכן שלה

(18 סדנה)

-הפצת מידע -שימוש במנגוני אסיפת הורים

-מנשר להורים

-הקמת צוות לבוקר רך

-20 דקות משיעור ראשון

-הערכת המיזם על ידי מכללת בית ברל ומשרד החינוך

2018-2019 -קיום דיאלוג חודשי משותף בין מורים להורים – סדנאות של הורים מומחים -קיום דיאלוג חודשי משותף בין הורים להורים -פיתוח תכנית בוקר רך על ידי צוות

-שעה ראשונה פעם בשבוע

אימון לחלום coaching (קהל היעד :-  כיתות ג- ו / מורים)

(נושא החלום בבית הספר לא מובנה , אשר מתכננים אותו לפי צורך התלמידים בבית הספר ולפי כל תהליך עוברים אותו התלמידים בכל מפגש ומפגש )

מטרות מיזם החלום

* התלמיד יתחיל לעשות למען עצמו ולא יחכה לאחרים לעשות למענו .

* להעלאת את המוטיבציה ללמידה בבית הספר אצל התלמידים ( השפעת מודעות התלמיד על החלום שלו על חשיבות בית הספר בשבילו )

* הבנת התלמיד שדרך החלום יצליח להשפיע על החברה שלו .

* התלמיד יתחיל להכיר את עצמו יותר ,יחוש את מסוגלות עצמית .

* כל תלמיד יבנה את  נתיב הפוטנציאל הטמון בו ויחשוב  איך לממש אותו .

* לשתף ההורים בתהליך האימון האישי לחלום הבן שלהם.

השלבים המרכזיים ביישום

א. כל המורים בבית הספר עוברים הכשרה באימון על ידי השתלמות של קואצ'ינג לחלום אשר בסוף כל מורה יהפוך למאמן אישי .

ב. בכל מפגש כל מורה מתאמן מקבל אימון אישי בשביל עצמו קודם כל ובשביל להעצים את כישורי החיים שלו, ועל מנת לקבל את הכלים שהם מרגישים שחסר להם על מנת להמשיך ולתת ולהעביר גם לתלמידים שלהם בבית הספר .

ג. אחרי כמה מפגשים של ההשתלמות התבקשו המורים להתחיל את דרך החלום עם התלמידים אשר קבלו את ההנחיות עבור כל מפגש ומפגש …….

מה השגנו ? (תוצאות צפויות/לא צפויות)

  1. כל מורה נהפך למאמן אישי ורכש כלים לאימוןצ אישילתלמידים .
  2. תחילת פריצת הדרך אצל כל תלמיד בבית הספר אשר יש לכל תלמיד חלום ומטרות מתועדות בספר החלומות האישי .
  3. כל תלמיד התחיל לבנות את נתיב הפוטנציאל הטמון בו ולחשוב איך לממש אותו .
  1. פיתוח מחשבות אצל התלמידים על נושא החלום אשר התחילו התלמידים לדבר על החלומות שלהם ולחפש על הדרך לממש את החלומות שלהם .
  2. ההורים התחילו לחשוב ולהתעניין עם הילדים שלהם ולהאמין ביכולות שלהם הדבר שעזר לילדים להעלאת את הביטחון העצמי אצלם .
  3. חשיפה על נושאים חדשים אשר התלמידים לא היו מכירים לפני .
  4. התלמידים עברו פעילויות שלא עברו לפני ,אשר נכנסו לעולם אחר לא לימודי ,עולם מאתגר הדבר שנתן להם זמן לעצור ולחשוב על עצמם כבן אדם  בעל יכולת ,יזם ופורץ דרך .

אימון לחלום coaching

מורה תלמיד הורה מערכתי
2015-2016 -תכנון פיתוח מקצועי ופיתוח יוזמה -שימוש במנגוני מפגשי צוות
2016-2017 -אימון קבוצתי

-אימון אישי

-יישום ברמת קבוצה

-יישום ברמת תלמיד

-אימון קבוצתי -שימוש במנגנוני אסיפת הורים -שימוש בתקציב של פיתוח מקצועי

-הקמת צוות "אימון לחלום"

-סדנה " אימון לחלום" לתלמידים מתקיימת בשעת חינוך בחצי כתה

-הערכת המיזם על ידי משרד החינוך

2018-2019 -אימון אישי

-משוב מורים

-אימון קבוצה הומוגנית לפי החלום

-בנית תכנית יישומית לחלום התלמיד : פגישות שטח עם אנשי מקצוע ומומחים

-תלמיד יציג את החלום האישי שלו בפני ההורים (ישיבה)

-התלמיד יחשף מוחשית לתהליך החלום שלו במידה האפשרית

-שימוש במנגוני אסיפת הורים

-ההורה יעבור אימון לחלום דומה למה שעבר הבן שלו דרך המורה/מאמן.

-ממשיכים פיתוח מקצועי למורים

(אימון אישי)

-סדנה " אימון לחלום" לתלמידים מתקיימת בשעת חינוך בחצי כתה , שני מאמנים בשתי קבוצות

3 . בני פרויקט החיים שלי (שכבת גיל: א-ו כלל בית הספר / הורים)

                                (נפגשים על כוס קפה- نلتقي على فنجان قهوة)

מטרות מיזם בני פרויקט החיים שלי:

*כל הורה יאמין בילד שלו , יתמוך בו ויחזק , יהיה מסייע להגשמת החלום שלו.

*כל הורה יקבל ארכז כלים שיסייעו לו  להתמודד עם החלומות והאתגרים של ילדיהם. ולעזור להם להשיג את מטרותיהם בחיים.
* לשפר ולחזק את הקשר בין הורים למורים על ידי פיתוח דיאלוג משותף בין מורים להורים.

*לטפח את ההורות במגזר הערבי בכלל ובקלנסווה בפרט

*להעלות את רמת המעורבות של ההורים בבית הספר ולחזק את היחסים בינם לבין המורים ובינם לבין ילדיהם.

* להעצים את הסמכות ההורית על ידי הקניית כלים להורים איך להתמודד עם בעיות  אשר קשורות לילדיהם ומשברים שעוברים אותם.

* גיבוש קבוצת הורים פעילים ובניית קבוצות הורים מובילים ופורצי דרך.

השלבים המרכזיים ביישום

  1. שלב גיבוש הרעיון.
  2. מינוי רכז בית ספרי.
  3. גיוס הורים מובילים ומתנדבים והכנת רשימה שמית ומועדים.
  4. הכנת ותכנון מערכת שעות שנתית להפעלת בית ספר להורים.
  5. תכנית תוכן וביצוע לפי צורכי בית הספר
  6. עיצוב הזמנות וקביעת לוגו לפרוייק (נפגשים על כוס קפה)

מה השגנו ? (תוצאות צפויות/לא צפויות)

1.גיבוש החברה הקהילתית המקומית סביב בית ספר להורים.

2.שיתוף פעולה בין הורים ומורים, בין הורים להורים.

  1. קביעת מיקום (חדרים בתוך בית הספר)
  2. הקניית כלים להורים : איך להתמודד עם בעיות וקשיים אצל ילדיהם (ילדים עם קשיי קשב וריכוז, קשיים חברתיים ולימודיים).
  3. תמיכה מהורים להורים אחרים והעצמה.
  4. לחבר את  ההורים למטרות המיזם הבית ספרי: אימון לחלום לילדים שלהם, לשיתוף בסדנאות בוקר רך)

בני פרויקט החיים שלי

                                          (נפגשים על כוס קפה- نلتقي على فنجان قهوة)

מורה תלמיד הורה מערכתי
2015-2016 -לעשות רשימה בשמות הורים ומקצועות שלהם -שיתוף הורים בפרויקט המתוכנן שלנו

-שימוש במנגוני אסיפת הורים

-תכנון היוזמה ויצירת קשר עם מכון "אדלר"
2016-2017 -מינוי רכז פרויקט

-מקשר עם המחנכים

-שימוש במנגנון אסיפת הורים

-תכנית שנתית בהנחיית קבוצות בנושא "הורות"

-לו"ז קבוע להמשך השנה בכל ההרצאות הבודדות שהועברו

-הקמת צוות לפרוייקט

-קביעת הזמנה ולוגו

-קביעת לו"ז ומיקום

-בניית מערכת שנתית

-העברת סדנאות "הנחיית קבוצות" על ידי מורות מומחות

-הערכת מיזם על ידי משרד חינוך

2018-2019 -אימון הורים על ידי מורים

-להדגיש הערך המוסף של מורים שהם גם הורים בבית הספר

-תכנון ביצוע  מימוש חלום תלמיד  על ידי הורים בהנחיית המחנך

הצגת חלומות תלמידים במפגשי הורים

-שיתוף בסדנאות להורים מומחים במטרה להעלאת המודעות בנושא החלום בבית הספר -הכשרת הורים ומתן כלים להורים בהנחיית קבוצות על ידי מורות מומחות-פריסת המיזם בצורה מערכתית רחבה יותר

על ביה"ס

אנחנו מנהלת וצוות בית ספר ירוק  מתמיד אלזהראא בקלנסווה ,שהינו בית ספר יסודי שנוסד בשנת 2008 ונחשב מבתי הספר החדשים בעיר והמובילים,  בית הספר היום כולל 20 כיתות . הצלחנו להיות בית אוהב ומכיל ומקדם 512 תלמידים .צוות המורים הם 40 ו 18 אנשים הם סגל העובדים כגון מזכירה , אב בית , סייעות ועובדי ניקיון .

מוביל/ת המיזם

מנהיגה : מומחיות בהובלת תהליכים ארגוניים ופדגוגיים בבתי הספר, עידוד יוזמות והטמעת תוכניות,    העצמת אנשים, מומחיות בהנחיה ארגונית יישומית ואימון בגישה פסיכולוגית. בניסיון התעסוקתי שלי

הכנה והעברה של הרצאה" "מקלנסואה לנאס"א" ב Tedex" ישראל לשנת  2013.

רוב צוות בית הספר צעיר יחסית, מאוד אנרגטי, מוכשר עובד בשיתוף פעולה ויש חלק גדול עם יזמות ויצירתיות. מספר קטן של מורים אינם תושבי הכפר.  הקשר בין הצוות הוא קולגיאלי ובמקרים מסוימים מדובר בחברות אישית. היחסים בין חברי הצוות למנהלת הם יחסים פתוחים וכן קיימת דלת פתוחה ואוזן קשבת לכל מורה בכל הנוגע לעבודתו החינוכית בבית הספר. כמו כן, קיימת שביעות רצון של המורים ביחס לשיתוף הפעולה בין חברי הצוות.

המיזם שלנו נגע בתלמידים הורים וגם מורים, אשר אפשר להם צמיחה, טפח האישיות של המורים, העצים חלק מהם, חלק גדול גילה הערך המוסף שלו, מיזם שלנו שירת המורים בתחומים שונים ונגע בפן האמוציונלי אצלם והתחברותם לבית הספר מהחבטים שונים. להלן אמירות של חלק מהמורים:

"…מרגישה שאני עושה למען התלמידים, דברים שרציתי שהמורים שלי יעשו עבורי כשהיתי ילדה קטנה, היום אני מחזיקה בידיים של התלמידים בדרך שהם רוצים ומעודדת אותם מילולית ורגשית, מיזם שלנו נתן לי ההזדמנות להיות מעבר למקור מידע, אני מקור של אהבה, נתינה והכלה"

"…….גם אני עצמתי עיניים וחלמתי ולר רק תלמידי, עצמתי עיניים וגלגל הזמן החזיר אותי לילדותיי כאשר כל מה שהיה חשוב לבית הספר ולמורים הוא העברת החומר הדרוש לפי תכנית הלימודים, עברו השנים ובחטיבה חשבתי שהמקום והזמן יתנו לי ההזדמנות למצוא החלום שלי, ולצערי היה עוד מפעל של חומר לימודי וברור שאותה אוברה היתה בתיכון עוד יותר גרוע מה שנקרא מבחני בגרויות

חיכיתי שישאלו אותי על החלום שלי , חיכיתי שיעודדו אותי ויעזרו . לצערי היתי כל הזמן לבד אפילו חלומי לא היה בצידי……………… בבית ספר אזהראא בית ספר שבו אני מורה ולא תלמידה פתח דלת החלומות לי כמורה ונתן לי לפתוח דלתות אחרות גם לתלמידים שלי."

"…. אני אוהבת במיזם זה שאני באה בבוקר לבית הספר לא רק החומר הלימודי שאני אלופה בו הרבה שנים, היום אני באה ומביאה את עצמי, את הערך המוסף שלי, את התחביב שלי…..רקמה"

" …….. אני מאוד מאמינה שהמיזם ענה ב100% על מטרותיו ברמת מורים, תלמידים והורים"

"…את האמת אני מאוד מעריכה את בית הספר שלנו שלקח על עצמו אחריות להובלת שינוי אצל התלמידים שלנו וגם המורים….)

" אני מאוד שמחה לרמת שיתוף הפעולה בין הורים לבית הספר… זה דבר חדש בריא ואני מאוד גאה בשינוי הזה"

"…. נושא החלום בבית הספר נתן לי הזדמנות להעצים את הדור החדש בבית הספר ולתת להם אפשרות להבין את עצמם יותר ולאפשר לכל התלמידים לרכוש   בבית הספר את המיומנויות הנדרשות להצלחה ולפרוץ דרך בעולמנו המשתנה "

"…המיזם  נתן לי הרגשה מאוד נוחה אשר אני המורה שהולכת לעשות שינוי חברתי , רגשי דרך נושא החלום בזמן שהתלמידים צריכים עזרה ותיווך מצוות בית הספר וגם מהחברה "

  • בתום השנה השנייה למיזם , ובעקבות המלאכה הראויה לשבח , המיזם  התפרסם ופרש ברמה יישובית , קהל רחב מתעניין לדעת יותר על החדש המתרחש בבית ספר אלזהראא. מיזם בית ספר אלזהראא הביא להולדת ניצני יזמות ברמה קהילתית יישובית , הפירוט  להלן:
  • העירייה הכריזה על בית ספר אלזהראא כעוגן קהילתי.
  • יוזמה חדשה: העירייה יחד עם בית הספר ובשותפות משרד החינוך מתכננים להרחיב את היוזמה לבית ספר יישובי להורים.
  • מרכז "ריאן" ביישוב להעסקת נשים אימץ את הרעיון והתחיל לקיים סדנאות לנשים עם אותו לוגו " נפגשים על כוס קפה)